Почути власний зріст

Почути власний зріст
Відлуння, які дозволяють визначити відстань, можуть відігравати важливу роль у перцепції власного тіла – пише Аріадна Цьонжеля в журналі “świat Nauki”.

Глибину провалля чи криниці можна оцінити, кидаючи всередину, наприклад, камінець і слухаючи, за який час від досягне дна чи поверхні води. Чи не так само ми мимоволі оцінюємо висоту власного тіла? Група науковців під керівництвом д-р Ани Таядура-Хіменез із Відділення комп’ютерних наук та інженерії Universidad Carlos III de Madrid, що в Іспанії, проводила дослідження, щоб розв’язати цю проблему.

Учасники експерименту опускали із закритими очима із висоти власної голови м’яч. Вони не знали, що цей предмет падає не на підлогу, а на підготовану нейлонову сітку. Відлуння удару м’яча об підлогу звучало через визначений дослідником проміжок часу із розташованого в підлозі гучномовця.

Науковці подбали також про делікатну вібрацію підлоги. Потім учасників (усе ще із заплющеними очима) просили зробити крок. Якщо уявний час падіння предмета на підлогу був подовжений, то вони рухалися, наче були вищими і мали довші ноги, ніж насправді. Результати досліджень було опубліковано 27 червня (минулого року) на сторінках “PLOSONE”.

“Отримані результати вказують на те, наскільки несподівано важливим для розумової репрезентації тіла є звук і рух. Ми не лише відчуваємо і бачимо власне тіло, але й чуємо звуки, які виникли в результаті його контакту із твердими предметами”,– пояснює д-р Ана Таядура-Хіменез. Ба більше, не зважаючи на те, що в дорослому віці зріст особи зазвичай залишається стабільним, перцепція власного тіла і творення його розумової репрезентації є еластичним процесом, завдяки чому ми можемо вправно рухатись, зокрема на високих підборах чи на ходулях.

Результати досліджень також можуть бути використані у терапії хвороб, які супроводжуються порушеннями перцепції власного тіла, як-от анорексія – говорить керівниця колективу. Як додає інший член колективу, д-р Норімічі Кітаґава, котрий представляє телекомунікаційну фірму The Nippon Telegraph and Telephone Corporation, це відкриття знайде застосування ще й у комп’ютерних іграх, які керуються за допомогою руху, де гравець віртуально втілюється у вищу від себе постать.

Джерело

 

Використання матеріалів «Matrix-divergent» дозволяється за умови посилання на «matrix-info.com»
Для інтернет-видань обов’язкове зазначення автора публікації та пряме, відкрите для пошукових систем гіперпосилання у першому абзаці на конкретний матеріал. 
Думки, викладені у публікаціях, відображають позицію їх авторів. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних назв та інших відомостей несуть автори. Редакція може не погоджуватись із думкою авторів публікацій.

Пов'язані статті

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


З ЦИМ МАТЕРІАЛОМ ЧИТАЮТЬ